FAQ

Meest gestelde vragen

Bestelling en levering

Als reizigers weten wij als geen ander hoe belangrijk het is om je reisproducten en reiscadeaus op tijd te hebben voor je volgende reis. Daarom leveren wij zes dagen per week: van maandag t/m zaterdag. Bestel je op werkdagen voor 23:30 uur dan heb je je bestelling de volgende dag al in huis!* Op zaterdag verwerken wij alle bestellingen die voor 15:00 gedaan worden. Deze komen normaal gesproken maandag binnen. Kijk voor meer informatie over onze levertijd op deze pagina.

In 99% van de gevallen worden de bestellingen binnen de verwachte levertijd geleverd. Helaas kan het weleens voorkomen dat een bestelling in het leveringsproces vertraging oploopt. Houd de track & trace daarom altijd goed in de gaten. Heb je geen Track & Trace code in je mail ontvangen? Wellicht is de mail bij de ongewenste map gekomen. Kijk daarom altijd eerst in je spambox. Heb je daar ook geen mail ontvangen? Stuur ons dan even een bericht dan kijken wij of alles goed gaat met je pakket. Heb je 2 dagen na de verwachte leverdag nog niets ontvangen? Neem dan even contact met ons op via info@reismonkey.nl of vul contactformulier in.

Je bestelling wordt vanaf 39,99 gratis aan je verzonden. Bij bestellingen onder de 39,99 betaal je 4,99 euro voor de verzending. (België 6,99 euro) Meer informatie vind je op deze pagina.

Een kortingscode kan helaas achteraf niet meer worden toegepast. Wel kun je de code uiteraard gebruiken bij je volgende bestelling, mocht deze dan nog geldig zijn.

Heb je een product in pre-order besteld? Dan wordt het pakket geleverd op de verwachte leverdatum. Dit staat altijd aangegeven bij de productpagina. Mocht je een bestelling hebben met meerdere producten dan word de hele bestelling pas verzonden wanneer het pre-order product op voorraad is.

Wat ontzettend vervelend dat er een item ontbreekt. In dit geval volgen wij altijd een standaard procedure. We vragen de camerabeelden op bij het magazijn om te kijken of het desbetreffende artikel in het pakket is gedaan. Ook gaan we het gewicht bekijken van de verpakking met inhoud en die vergelijken met die van het vervoersbedrijf waarmee jouw pakje is verzonden zodat we kunnen herleiden of het er niet in gedaan is en kunnen bevestigen dat het inderdaad een fout van het magazijn is. Er zijn meerdere scanmomenten van onze items voor ze ingepakt worden. Dit systeem is waterdicht waardoor het gelukkig bijna onmogelijk is om producten te vergeten. Voordat we deze stappen kunnen ondernemen moet je een verklaring van niet ontvangst tekenen. Dit wordt gedocumenteerd in de systemen van onze verzendbedrijven die daarmee bijhouden bij welke adressen deze problemen voorkomen om dit in de toekomst te voorkomen. Het onderzoek kan een aantal werkdagen duren. Mocht je jouw verpakking beschadigd hebben ontvangen vragen we je hier foto’s van te maken en deze mee te sturen.

TRACK & TRACE

In principe worden alle bestellingen in Nederland en België verzonden met PostNL, tenzij we merken dat er vanwege drukke periodes of stakingen veel vertragingen ontstaan en een andere partij beter presteert. We schakelen dan tijdelijk over naar DHL. Nederlandse zendingen die na 17:00 ingepakt worden kunnen met DHL verstuurd worden als het een brievenbuspakket is. Op deze manier kunnen we voor 23:30 besteld = morgen in huis waarmaken.

Op het moment dat je bestelling wordt ingepakt ontvang je direct een e-mail met je track & trace code. Je kunt hier je bestelling tot aan de deur volgen. Houd je tracking code goed in de gaten. Mocht het pakket bij een afhaalpunt worden afgeleverd en het wordt niet binnen 5 tot 7 dagen afgehaald zal het retour gestuurd worden naar ons magazijn.

Vervelend dat dit het geval is, maar geen zorgen. In 99% van de gevallen komt het alsnog terecht. Er kunnen een aantal redenen zijn dat jouw pakket niet bezorgd is terwijl de tracking aangeeft van wel. We raden je aan deze stappen te volgen om jouw pakje boven water te krijgen.

  1. Controleer de brievenbus en logische plaatsen in de tuin, bijvoorbeeld waar de bezorger het pakje gelegd zou kunnen hebben.
  2. Vraag beide buren en buren waar het eventueel afgeleverd zou kunnen zijn. Heb je een centrale hal? Hang een briefje op. Dit kan soms helpen.
  3. Heeft stap 2 niets opgeleverd? Wacht 2 werkdagen af na het afleverbericht, vaak wordt het pakket binnen enkele dagen alsnog bezorgd.
  4. Geen resultaat? Stuur ons een bericht via info@reismonkey.nl. Wij sturen je een verklaring van niet-ontvangst toe die je kunt ondertekenen waarmee je aangeeft dat je niets ontvangen hebt en dit ook ondertekend.

We starten vervolgens een onderzoek bij DHL of PostNL. De looptijd hiervan is gemiddeld 5-10 werkdagen.

Ruilen en Retourneren

Ja, je kunt iedere bestelling binnen 30 dagen aan ons retour sturen zonder opgaaf van reden. Hierbij dienen de producten ongebruikt te zijn en in de originele verpakking. Het is mogelijk om de artikelen uit de verpakking te halen om het goed te bekijken. Echter is het niet mogelijk de artikelen in gebruik te nemen en vervolgens te retourneren. Bij verdenking hiervan kunnen we een retour weigeren.
Is er een artikel kapot geleverd, neem dan z.s.m. en uiterlijk binnen 7 dagen contact met ons op via info@reismonkey.nl. Wij helpen je graag verder. Meer informatie vind je op onze ruilen en retourneren pagina.

Als je niet tevreden bent over de door jou bestelde artikelen dan heb je de mogelijkheid om deze binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren.

Stap 1:
Bekijk of jouw artikel voldoet aan de retourvoorwaarden via onze ruilen en retourneren pagina.
Stap 2:
Meld je retour aan door op de link te klikken onder "Hoe kan ik een artikel retourneren" en volg de stappen. Geen printer? Stuur een bericht naar info@reismonkey.nl en we helpen je verder.
Stap 3:
Print het aangeschafte label uit en plak het op de doos. (het mag op dezelfde doos). Zorg dat oude labels verwijderd worden om verwarring te voorkomen.
Stap 4:
Zorg ervoor dat jouw pakketje is voorzien van een track & trace code. Het versturen van jouw retour via brievenbuspost, waarbij je geen track & trace code krijgt, is op eigen risico. Bewaar altijd het bewijs dat je krijgt bij het verzenden van jouw pakket als je het afgeeft bij een service punt.

Indien wij de retourzending hebben ontvangen en het voldoet aan de retourvoorwaarden, ontvang je het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen terug op je rekening via dezelfde methode als waarmee je betaald hebt.
Heb je nog vragen? Neem contact met ons op via info@reismonkey.nl.

Zodra de betaling is voldaan is de aankoop officieel. Wil je het toch annuleren kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of via info@reismonkey.nl. Als wij de zending nog niet hebben verstuurd en wij de mail op tijd lezen, kunnen we de zending nog annuleren. We kunnen helaas niks garanderen.

De bestelde artikelen kunnen niet worden omgeruild voor een ander artikel. Wil je toch graag een ander artikel? Stuur dan het item dat je wilt ruilen retour. Om zo snel mogelijk het nieuwe product in huis te hebben, raden we je aan om direct het gewenste artikel te bestellen. Zodra het retour gestuurde item verwerkt is, storten we het aankoopbedrag z.s.m., maar altijd binnen 10 werkdagen terug.

Wij versturen jouw pakket gratis en nemen alle verzendkosten op ons vanaf 39,99.
Voor de kosten van de retourzending ben je als klant zelf verantwoordelijk. Via ons portaal kun je een voordelig retourlabel aanmaken. Meer informatie over hoe retourneren werkt vind je hier.

Indien je hebt gekozen om een pakket naar een servicepunt te sturen, ben je zelf verantwoordelijk voor het op tijd afhalen van je pakket. Wanneer het pakket niet op tijd is afgehaald en wordt teruggestuurd, wordt er 4,99 gerekend voor de extra verzendkosten om het nogmaals te versturen. Dit geldt ook als het teruggestuurd wordt nadat de postcode of het adres verkeerd is ingevuld bij de bestelling. Mocht je het pakket niet meer willen ontvangen, kunnen wij het aankoopbedrag minus de gemaakte verzendkosten en verwerkingskosten (€9,99 inclusief btw) terugboeken.

Mocht je het pakket om wat voor reden dan ook weigeren aan de deur dan zijn wij helaas genoodzaakt om de gemaakte verzendkosten en verwerkingskosten (9,99 incl. btw) door te berekenen.

Als je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht en er is een cadeau en/of gratis product aangeboden door ons, dien je de volledige bestelling, inclusief het cadeau, te retourneren als je na de bestelling onder het drempelbedrag van de actie blijft. Mocht je onder het drempelbedrag komen en het gratis artikel niet retourneren, dan wordt de reguliere verkoopprijs van het retourbedrag afgetrokken. Twijfel je of je het cadeau ook terug moet sturen? Blijf je na het retourneren van enkele items boven het drempelbedrag van de actie mag je het cadeau houden. Twijfel je? Stuur ons een mail via info@reismonkey.nl.

Samenwerken en zakelijk

Op dit moment zijn we helaas niet op zoek naar gastbloggers.

Ja! Vanaf nu bieden wij jou de mogelijkheid om partner te worden van ons. Als officieel partner krijg je een unieke partnerlink waarmee je onze producten kunt promoten op social media of kunt aanbevelen aan vrienden en familie.
Ben je een influencer, heb je een groot bereik op social media of een blog met veel bezoekers? Dan is dit een leuke mogelijkheid om samen te werken!
Over iedere verkoop die we aan jou te danken hebben krijg je commissie. Dit kan heel hoog oplopen en snel zorgen voor een leuk (extra) inkomen.
Meer informatie over het Partner Programma vind je op deze pagina.

Reismonkey staat altijd open voor nieuwe samenwerkingen indien wij vinden dat het aansluit op ons bedrijf en onze doelgroep. Je kunt altijd een mailtje sturen en vragen naar de mogelijkheden of download hier onze mediakit.
Heb je een product dat je via Reismonkey wil verkopen? Wellicht is het interessant voor ons. Stuur gerust een mail naar info@reismonkey.nl. Wij kijken vooral naar uniekheid van een product en of het echt een aanvulling is op ons assortiment. Daarnaast is het belangrijk dat de marges interessant zijn voor ons.

Wil je een bestemming, merk of product onder de aandacht brengen bij Nederlandse en Belgische reizigers? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Het afgelopen jaar hebben wij ons uiterste best gedaan om ons reisblog verder te professionaliseren, ontwikkelen en verbeteren. En dat is te zien in het resultaat. Met meer dan 20.000 volgers op Facebook en Instagram, 140.000 unieke bezoekers per maand en 25.000+ e-mailinschrijvingen groeit ons platform iedere maand. Samenwerken met Reismonkey biedt dus niet alleen voordelen voor de korte termijn, maar ook op lange termijn kun je er de vruchten van plukken. Meer informatie over adverteren op Reismonkey lees je op deze pagina.

Ja, wij hebben zeker een mediakit voor eventuele samenwerkingen. Je kunt onze mediakit hier downloaden.

Er zijn mogelijkheden om zakelijk bij ons in te kopen. Stuur ons een berichtje op info@reismonkey.nl en laat daarin weten welke producten je in zou willen kopen, welke hoeveelheid en wanneer je deze producten zou willen ontvangen. Wij kunnen op basis hier van een inschatting maken en je meer informatie geven over de zakelijke verkoop.