Terugbetalingsbeleid

Ben je niet helemaal tevreden met je bestelde artikelen? Jammer, maar dat kan natuurlijk gebeuren! Als de artikelen voldoen aan een de onderstaande voorwaarden kun je deze altijd retourneren.

Ik heb een gratis artikel ontvangen in de Black Friday week, moet ik deze ook retourneren?

Als je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht en er is een cadeau en/of gratis product aangeboden door ons, dien je de volledige bestelling, inclusief het cadeau, te retourneren wanneer je onder het drempelbedrag komt. Bijvoorbeeld: vanaf 65 euro krijg je een gratis cadeau. Jij wilt 1 artikel van 20 euro retourneren. Je komt dan uiteindelijk op 45 euro. Dit is onder het drempelbedrag waardoor je geen recht meer hebt op het cadeau. Mocht je onder het drempelbedrag komen en het gratis artikel niet retourneren, dan wordt de reguliere verkoopprijs van het retourbedrag afgetrokken. Twijfel je of je het cadeau ook terug moet sturen? Neem contact met ons op.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

  • Retourneren kan binnen 30 dagen na besteldatum.

  • Je bent als klant verantwoordelijk voor de retourkosten. 
  • Producten dienen in originele staat te zijn en te voorzien van originele labels en etiketten voor correcte retourverwerking

  • De verpakking mag niet beschadigd zijn en moet in originele staat worden aangeleverd.

  • De te retourneren artikelen bevatten geen gebruikerssporen, ritsen die vastgelopen zijn worden geweigerd als retour. Problemen met een rits? Neem contact op met info@reismonkey.nl en stuur een foto mee

  • Retour sturen naar een afhaalpunt is niet mogelijk, omdat wij met een extern verzendbedrijf werken. 
  • Je kunt gebruik maken van onze service zodat jij extra goedkoop een retourlabel aan kunt schaffen. Dit adviseren wij altijd te doen voor de meest soepele retourprocedure. Retourneren met een eigen dienst is mogelijk, maar zorg altijd dat je bestelnummer en retourreden duidelijk is zodat het verzendbedrijf jouw retour kan achterhalen. 

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Bestellingen uit Nederland en België:

Meld je retour aan via deze link (Let op: als je geen printer hebt, stuur een mail naar info@reismonkey.nl voor verdere instructies)

Vul je gegevens in en het item dat je retour wil sturen met de retourreden

- Je kunt het label afrekenen en uitprinten. Vervolgens plak je deze op de doos (je kunt dezelfde doos gebruiken) over het oude label en lever je het af bij het service punt bij jou in de buurt. 

- Na ontvangst storten we het aankoopbedrag z.s.m. (en uiterlijk 14 dagen na ontvangst) terug via de betaalmethode waarmee je betaald hebt. 

- Heb je nog andere vragen? Stuur een mail naar info@reismonkey.nl en wij helpen je verder.

Moet ik mijn retourzending met een track & trace code verzenden?

Zorg er voor dat jouw pakketje is voorzien van een track & trace code. Het versturen van jouw retour via brievenbuspost, waarbij je geen track & trace code krijgt, is op eigen risico. Voor (de kosten van) de retourzending ben je als klant zelf verantwoordelijk.

Kan mijn retourzending geweigerd worden?

Voldoen de geretourneerde artikelen niet aan deze voorwaarden, dan kunnen we jouw retourzending helaas niet verwerken. Wij behouden het recht om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd.

Kan ik een artikel ruilen?

De bestelde artikelen kunnen niet worden omgeruild voor een ander artikel. Wil je toch graag een ander artikel? Wij raden aan om het gewenste artikel direct te bestellen voor een snelle afhandeling. Je kunt in de tussentijd het item dat je wilt ruilen retour sturen. Wanneer je geretourneerde artikel voldoet aan de voorwaarden, krijg je het aankoopbedrag terug. 

Ik heb mijn pakket niet op tijd afgehaald bij een servicepunt, wat nu?

Indien je hebt gekozen om een pakket naar een servicepunt te sturen, ben je zelf verantwoordelijk voor het op tijd afhalen van je pakket. Wanneer het pakket niet op tijd is afgehaald en wordt teruggestuurd, worden de extra gemaakte verzendkosten (9,99 incl. btw) doorberekend. Dit geldt ook voor het fout invoeren van een postcode of adres.