Ruilen en retourneren

Ben je niet helemaal tevreden met je bestelde artikelen? Jammer, maar dat kan natuurlijk gebeuren! Als de artikelen voldoen aan een de onderstaande voorwaarden kun je deze altijd retourneren.
Lees eerst onderstaande retourvoorwaarden om te kijken of de producten die je retour wil sturen in aanmerking komen om te retourneren. Twijfel je hierover? Stuur een mail naar info@reismonkey.nl.

Retourvoorwaarden

  • Retourneren kan binnen 30 dagen na besteldatum.

  • Je bent als klant verantwoordelijk voor de retourkosten. 
  • Producten dienen in originele staat te zijn en te voorzien van originele labels en etiketten.

  • De verpakking mag niet beschadigd zijn en moet in originele staat worden aangeleverd.

  • De te retourneren artikelen bevatten geen gebruikerssporen.

Let op! Voldoen de geretourneerde artikelen niet aan deze voorwaarden, dan kunnen we jouw retourzending helaas niet verwerken. Wij behouden het recht om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd.

Mocht je een cadeau of gratis artikel hebben ontvangen dien je deze mee terug te sturen als er niet meer aan de voorwaarde voor het cadeau of gratis artikel wordt voldaan. Twijfel je hierover kun je altijd een mail sturen via info@reismonkey.nl.

Na ontvangst storten we het aankoopbedrag z.s.m. (en uiterlijk 14 dagen na ontvangst) terug via de betaalmethode waarmee je betaald hebt. 

Hoe gaat retourneren in zijn werk?

Voor Nederland:

- Meldt je retour aan via deze link met GoParcel en vul je bestelnummer (deze is terug te vinden in de bevestigingsmail) en je postcode in. 

- Geef aan welke artikelen je wil retourneren en wat de reden is

- Reken je retourlabel met voordelig tarief (€5,25) af en plak het op de verpakking (over het oude label) of in een andere doos of zak als je de originele verpakking niet meer hebt. Een retourformulier is niet nodig als je voor deze optie kiest

- Lever je pakket af bij een DHL punt 

Wil je liever via een andere vervoerder dan DHL je pakket verzenden dan is dat mogelijk. Vraag in dat geval een retourformulier aan via info@reismonkey.nl en voeg deze toe aan je pakket. Je kunt de verzending zelf regelen via de door jou gewenste verzendmethode

Voor België:

Vraag een retourformulier aan via info@reismonkey.nl en wij helpen je z.s.m. verder. 

 

Track & Trace

Zorg er voor dat jouw pakketje is voorzien van een track & trace code. Het versturen van jouw retour via brievenbuspost, waarbij je geen track & trace code krijgt, is op eigen risico. Voor (de kosten van) de retourzending ben je als klant zelf verantwoordelijk.

Als je via GoParcel retourneert krijg je automatisch een track & trace code.

Na ontvangst zullen we jouw retourzending z.s.m.m verwerken. Uiterlijk binnen 14 dagen na het verwerken van jouw retour ontvang je het aankoopbedrag terug via de betaalmethode waarmee je betaald hebt. 

Ruilen

De bestelde artikelen kunnen niet worden omgeruild voor een ander artikel. Wil je toch graag een ander artikel? Wij raden je aan om je aankoop retour te sturen. Wanneer je geretourneerde artikel voldoet aan de voorwaarden, krijg je het aankoopbedrag terug. Je kunt dan zelf een nieuwe bestelling plaatsen in onze shop.

Pakket afhalen

Indien je hebt gekozen om een pakket naar een servicepunt te sturen, ben je zelf verantwoordelijk voor het op tijd afhalen van je pakket. Wanneer het pakket niet op tijd is afgehaald en wordt teruggestuurd, worden de extra gemaakte verzendkosten doorberekend.

Cadeau en/of gratis artikel

Als je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht en er is een cadeau en/of gratis product aangeboden door ons, dien je de volledige bestelling, inclusief het cadeau, te retourneren. Mocht je onder het drempelbedrag komen en het gratis artikel niet retourneren, dan wordt de reguliere verkoopprijs van het retourbedrag afgetrokken. Twijfel je of je het cadeau ook terug moet sturen? Stuur ons een mail via info@reismonkey.nl.